SZENTHÁROMSÁG VASÁRNAPJA

Szentháromság vasárnapja a Pünkösdöt követő évközi idő első vasárnapja, amelyen a keresztény tanítás egyik legfontosabb titkáról, az egy Isten három személyéről szóló kinyilatkoztatásról elmélkedünk. A keresztény istenkép lényege a szerető Isten, aki önmagán belül hordozza azt a végtelen szeretetközösséget, amelyből minket is életre hozott.

'Én kaptam minden hatalmat égen és földön. Menjetek tehát, tegyétek tanítványommá mind a népeket! Kereszteljétek meg őket az Atya és a Fiú és a Szentlélek nevére, és tanítsátok meg őket mindannak a megtartására, amit parancsoltam nektek. S én veletek vagyok mindennap, a világ végéig.' Máté evangéliuma 28. fejezet 18-20.

'Mennyei Atyánk, te elküldted a világba Fiadat, az igazság Igéjét és a megszentelő Szentlelket, és ezzel kinyilatkoztattad belső életed csodálatos titkát. Add, hogy az igaz hit megvallásával a Szentháromság dicsőségét megismerjük, és a fölséges hatalmú egy Istent imádjuk. A mi Urunk, Jézus Krisztus, a te Fiad által, aki veled él és uralkodik a Szentlélekkel egységben, Isten mindörökkön-örökké.' Amen.

Forrás ~ Internet