SZENT CSALÁD

Aki a családi életet szóval ki nem fejezhető erényeiddel szentelted meg, amikor Szűz Máriának és Szent Józsefnek alárendeltje lettél, tedd meg, hogy mindkettőjük segítségével a Szent Család példája legyen a mi tanítónk, és egykor mi is az örök közösségükbe juthassunk!
Aki élsz és uralkodol mindörökkön örökké. Amen.

IMA A CSALÁDOKÉRT

Urunk Jézusunk, aki magad is családban születtél és éltél, hozzád fordulunk a családokért. Mutasd meg az igazi családi boldogságra vezető utat a fiataloknak, akik arra készülnek, hogy a te tanításod,
a te szándékod, a te akaratod szerint éljék le az életüket egymással
és veled! Segítsd az édesanyákat és a feleségeket, hogy édesanyád, Mária példáját kövessék az áldozatokat vállaló szeretet mindennapi megélésében! Segítsd az édesapákat és a férjeket, hogy védőszentjüknek és példaképüknek tekintsék Szent Józsefet,
aki szeretettel és hűséggel gondoskodott családjáról.
 Te engedelmeskedtél a mennyei Atyának és földi szüleidnek is.
Tanítsd engedelmességre a gyermekeket szüleik iránt!
Add, hogy minél több szent család legyen! Amen.

IMA A SZÜLŐKÉRT

Atyám! Hálát adok neked szüleimért.
Láttasd meg velem, hogy mennyi jót adtál nekem általuk.
 Add, hogy ezért mindig hálás legyek.
Te azt akarod, hogy önálló emberré fejlődjek.
Had éljem saját életemet otthon is.

Segíts, hogy jobban megértsem szüleimet, ne csak tőlük várjak megértést.
Adj mindnyájunknak több bizalmat egymás iránt.
Ébressz felelősséget bennünk egymásért és másokért is. 
Hidalj át minden szakadékot.
Áldd meg otthonunkat békességgel.
Amen.

IMA A SZÜLŐKÉRT

Jóságos mennyei Atyám! Szeretetből édesapát és édesanyát ajándékoztál nekem a földön, akik életet adtak nekem és testvéreimnek. Ők kereszteltek meg, nekik köszönhetem hitemet és istengyermekségem. Ők védtek, védenek és oltalmaznak ma is minden bajtól, és áldozatos szeretettel gondoskodnak rólam. Értük könyörgök hozzád. Jutalmazd meg őket mindazért a testi és lelki jóért, amit nekem nyújtanak. Adj nekik erőt, buzgóságot, hogy akaratodat szívesen teljesítsék. Tartsd meg őket jó egészségben, örömben és békében. Vigasztald meg őket, ha az élet sok gondjai között erőt vesz rajtuk a fáradság vagy csüggedés. Taníts meg engem arra, hogy szüleimet szeressem, rájuk mindig fölnézzek, hibáikat megértsem, és erőmhöz mértem segítsem őket.Amen.

SZÜLŐK IMÁJA ROSSZ ÚTRA TÉRT GYERMEKÜKÉRT

Jézus, emberek megváltója, aki az elhagyott anyának visszaadtad egyetlen gyermekét, s aki a tékozló fiú képében oly szelíd kegyességgel fogadtad az eltévelyedett gyermeket, méltóztassál visszahívni és visszavezetni az enyémet is, akit a szenvedélyei elragadtak tőled, tőlem és kötelességeitől.
Ó, Istenem! Esedezve kérlek, nyisd fel szemét, intsd meg szívét, tépd szét kötelékeit. Önts belé bátorságot, hogy visszatérjen a családi élet tiszta örömébe, hogy második Szent Ágostonként keressen újra téged, és mint bűnbánó Magdolna, átölelje szent lábadat! Mert az irgalom, a könyörület és az emberszeretet Istene vagy, és téged dicsőítünk kezdet nélküli Atyáddal, legszentebb, jóságos és elevenítő Lelkeddel együtt, most és mindenkor és örökkön-örökké. Amen.

SZÜLŐK IMÁJA

Ó, Mennyei Atyám, tégy engem jobb szülővé! Segíts, hogy értsem a gyerekeimet, türelmesen hallgassam a mondandójukat, és szeretettel válaszoljak minden kérdésükre. Óvjál engem attól, hogy félbeszakítsam őket vagy oktalanul ellentmondjak nekik. Ne engedd, hogy nevessek a hibáikon vagy megszégyenítsem őket, ha nem tetszik, amit csinálnak. Soha ne büntessem őket a saját önző indítékaim miatt, vagy azért, hogy a hatalmamat fitogtassam. Soha ne vigyem őket a hazugság vagy a lopás kísértésébe.  Mindig irányíts, hogy minden szavammal és tettemmel azt mutassam, hogy a becsület boldogságot ad.
Kérlek, gyógyíts ki az irigységből. S amikor nem tudok higgadt lenni, segíts, ó Uram, inkább csöndben maradni. Hagy legyek mindig tudatában annak, hogy ők gyerekek, tehát nem várhatok tőlük felnőttes nézeteket.  Add, hogy ne vegyem el tőlük azt a lehetőséget, hogy önmaguk érdekében ők döntsenek.  Ajándékozz nekem bölcsességet,  hogy az összes értelmes kérésüket teljesítsem, s bátorságot, hogy megtagadjam tőlük azokat a kívánságokat,amelyek árthatnak nekik.  
Tégy engem igazságossá, igazzá és béketűrővé!
Ó, Uram, add, hogy a gyerekeim becsüljenek és szeressenek! Amen

RENDEZD EL ISTENEM

Rendezd el Istenem minden dolgomat, 
Őrizd minden bajtól kis családomat.  
Tőled kaptam őket, Te légy vigaszuk, 
El ne vesszen egy sem, légy jó pásztoruk. 

Rendezd el Istenem sajgó szívemet,
El ne veszíthessen soha Tégedet.
Hitem örök mécse ki ne aludjék, 
Mint húsvéti gyertya világosodjék. 

Családom tagjai életükön át 
Lángomról gyújthassák hitük gyertyáját.
 Életünk útjait ez ragyogja be,
Te élj a szívünkben élők Istene. 

Rendezd el Istenem hajszolt életem, 
Szeretet Istene lelket adj nekem!
 Lelket, mely mindenben rád hagyatkozik, 
Téged el nem felejt, benned megnyugszik.  

Mint a szentmisében most felajánlom 
Kenyerem, borom, s egész családom.
 Családom főpapja Te vagy Jézusom,
Egyesítsd magaddal kicsim és nagyom.  

Rendezd el Istenem üdvösségemet,
 Irgalmad pótolja gyengeségemet.
Másban én nyugtomat úgysem találom,
Életem, halálom Neked ajánlom.      

Mindnyájunk jó anyja, szép Szűz Mária,
 Hozzád is fordulok mennyeknek ajtaja.
 Te vidd az Úr elé minden gondomat,
Oszd meg családommal boldogságodat. 
Oly fagyos minden szó és elmúlik minden jó.  
Túl nehéz már a lelkem 
Mert bűnökkel terheltem. 

Istenem úgy kérlek, segíts nekem végleg,
Tisztítsd meg a lelkem, ne hagyj bűnben élnem. 
Néha már minden fáj, úgy érzem elhagytál,
Te sem vagy már énvelem, úgy félek nélküled.      

Istenem ne hagyj kérlek soha el 
Emelj magadhoz engem fel! 
Uram, úgy kérlek vigyázz rám 
És add meg az örök nyugalmat már!
Amen.

FOHÁSZ SZERETTEIMÉRT

Atyám, őrizd, óvd a bajtól azokat, akiket különösen szeretek!
Úgy vigyázz rájuk, mint az én szívemre, melyben nevüket őrzöm! 
 Tartsd tőlük távol a kísértést, és térítsd őket arra az útra,amely
 a Te dicsőségedbe vezet!

Ha szívüket a bánat nyomja, tedd őket kitartóvá! 
Tudjanak bízni, remélni segítő, megszentelő kegyelmedben! 
Adj nekik nyugodt éjszakát, zavartalan álmot,
reggel pedig újra rajtuk pihenjen tetszésed.

Élvezzék a föld örömeit, amelyeket a tiszta lelkek számára készítettél, 
és vezesd őket egyszer országodba, hogy ott egyesülve
 a szeretetben együtt dicsérhessük szent nevedet mindörökké!
 Amen.