KERESZTSÉG SZENTSÉGE
Hiszek egy Istenben, Atyában és Fiúban és Szentlélekben.
Hiszem mindazt, amit a Római Katolikus Anyaszentegyház tanít, s ebben
az egyedül üdvözítő hitben akarok élni és meghalni. Amiként a Szent
Keresztségben ellene mondtam, úgy most is ellene mondok az ördögnek, a
bűnnek és minden rosszra vivő alkalomnak és kísértésnek. Újra fogadom
Neked, édes Istenem, hogy mindazokat a parancsokat, amelyeket magad,
vagy Anyaszentegyházad által adtál, híven megtartom! Ígérem, hogy Téged
minden teremtmény fölött szeretni foglak, felebarátomat pedig úgy, mint
Krisztusban testvéremet, mint önmagamat. Ments meg engem édes Istenem,
minden gonosztól, erősíts meg a jóban mindvégig, hogy a szent malasztnak
azt a hófehér köntösét, melyet a Keresztség Szentségében nyertem,
tisztán és szeplőtelenül mutathassam be egykor a ítélőszéked előtt, és
eljuthassak az örök életre. Amen.
A keresztség éppúgy, mint a többi szentség, a hit megnyilvánulásának
legmagasabb szintjén áll. A hit megnyilatkozásai folyamatának kezdete és
kiindulása, a 'Krisztusban való élet teljességének első
megnyilvánulása.' A zsinati gondolat értelmében tehát a keresztség a hit
szentsége, éppúgy mint a többi szentség, hiszen minden szentség
feltételezi és kifejezi, ugyanakkor növeli is a hitet. A hit megelőzi a
keresztséget, elvezet hozzá és lehetővé teszi annak felvételét.
A keresztségben meghalunk a bűn számára. Ez tényleges halált jelent, amely megöli mindazt, ami rossz volt az emberben, ami megváltásra várt benne, hogy újjászülethessen, mint Isten gyermeke, aki új teremtményként arra kap meghívást, hogy Isten természetében részesedve szentté váljon. A keresztség által Istennek szentelt (konszekrált) embernek Isten igazi tisztelőjévé és fogadott gyermekévé kell válnia. A zsinat a keresztségről szólva az emberi értelmet és képzelőerőt meghaladó igazságokat tár elénk. Szól a megfeszített és megdicsőült Krisztusba való beoltásunkról, Krisztushoz történő hasonulásunkról. Továbbá arról, hogy a keresztség által az ember megkapja a hit ajándékát, és ettől kezdve részesedik Krisztus királyi papságában, vagyis részese lesz az Ő papi, prófétai és királyi hivatásának és - bár még nem teljes mértékben - az Ő Misztikus Testének tagjává válik.
A keresztségben meghalunk a bűn számára. Ez tényleges halált jelent, amely megöli mindazt, ami rossz volt az emberben, ami megváltásra várt benne, hogy újjászülethessen, mint Isten gyermeke, aki új teremtményként arra kap meghívást, hogy Isten természetében részesedve szentté váljon. A keresztség által Istennek szentelt (konszekrált) embernek Isten igazi tisztelőjévé és fogadott gyermekévé kell válnia. A zsinat a keresztségről szólva az emberi értelmet és képzelőerőt meghaladó igazságokat tár elénk. Szól a megfeszített és megdicsőült Krisztusba való beoltásunkról, Krisztushoz történő hasonulásunkról. Továbbá arról, hogy a keresztség által az ember megkapja a hit ajándékát, és ettől kezdve részesedik Krisztus királyi papságában, vagyis részese lesz az Ő papi, prófétai és királyi hivatásának és - bár még nem teljes mértékben - az Ő Misztikus Testének tagjává válik.
Keresztszülők imája
Uram, köszönjük, hogy meghívtál az
általános papság egyik szolgálatára. Egy induló élet, természetfeletti
élet gondozását vállaltuk. Szeretnénk, ha soha el nem felejtenénk a napi
imádságot testi-lelki fejlődéséért. Szavunkkal és példánkkal kell
segítenünk őt a keresztény életbe. Szeretetünkből is meg kell ismernie a
tőled kapott szeretetet. Engedd, hogy a hit és a remény sohse
fogyatkozzék meg életünkben. Készségesen vállaljuk, mint neked tetsző
feladatot, hogy első szentáldozási, bérmálási előkészületében is
segítjük. Engedd, hogy vonzóvá tegyük előtte a keresztény hivatást.
Szeretnénk nyitottak lenni előtte, hogy ő is megnyíljon, bizalmába
fogadjon és minden problémáját őszintén megbeszélhesse velünk. Áldj meg,
kérünk, hogy jó keresztszülei lehessünk keresztgyermekünknek. Amen.