IMA FELNŐTT GYERMEKEINKÉRT

Uram, akiket nekem adtál gyermekeimül az általad alkotott természet törvényei szerint, kegyes jóságod engedelmével elértek a testi és lelki önállóság éveit. értük könyörgöm azért hozzád, Uram mert az évek száma nem szakította meg szeretetem és kötelességem szálait. Mindannyiunk közös Atyja fönntartó Úristen! Te légy, kérlek már földi életük irányítója és lelkük támasza. Te pótold azokat a mulasztásokat, amelyeket az én gyarlóságom nevelésükben elmulasztott. Világosítsd fel értelmüket, hogy hitüket meggyőződéssel vallják és gerjeszt fel akaratukat, hogy a szerint élve hű követői legyenek egyházadnak és hasznos polgárai a hazájuknak. Ígérem neked, Istenem, hogy ezután is arra fogok törekedni, hogy szeretem szava és életem példája hozzád vonja őket, mindannyiunk közös céljához. Amen.


 SZÜLŐK IMÁJA ROSSZ ÚTRA TÉRT GYERMEKÜKÉRT

Jézus, emberek megváltója, aki az elhagyott anyának visszaadtad egyetlen gyermekét, 
s aki a tékozló fiú képében oly szelíd kegyességgel fogadtad
az eltévelyedett gyermeket, méltóztassál visszahívni és visszavezetni az
enyémet is, akit a szenvedélyei elragadtak tőled, tőlem és kötelességeitől.

Ó, Istenem! Esedezve kérlek, nyisd fel szemét, intsd meg szívét, tépd szét kötelékeit.
 Önts belé bátorságot, hogy visszatérjen a családi élet tiszta
örömébe, hogy második Szent Ágostonként keressen újra téged, 
és mint bűnbánó Magdolna, átölelje szent lábadat!

Mert az irgalom, a könyörület és az emberszeretet Istene vagy, 
és téged dicsőítünk kezdet nélküli Atyáddal, legszentebb, jóságos és elevenítő
Lelkeddel együtt, most és mindenkor és örökkön-örökké. Amen